fredag 16 maj 2008

Eau Pure

En lördageftermiddag för ett antal år sedan hade jag besök hemma av ett stort gäng tjejer, de var en ”möhippelunch” och de flesta av tjejerna hade jag aldrig träffat tidigare. Som vanligt när det är tjejer, vin och fest inblandat så spenderas det mycket tid i badrummet. Jag anade att en del tisslade om något för mig okänt, efter att de kommit ut från vårt badrum…

Senare på kvällen tog några tjejer mod till sig, eller var det kanske den ädla drycken som ordnade det? Hur som helst, ställde de undrande en fråga om innehållet i vårt badrum. ”Alltså, Maria det ser ut som en hel kosmetikbutik i ert badrum, du måste ju handla HUUUR mycket som helst, och bara Biotherm. Det är ganska mycket produkter du har…”
Jaha, var det bara det som de tisslat om. ”Lugn tjejer, jag har ingen kosmetikmani, även om man vid första anblicken av vårt badrum skulle kunna tro det. Jag arbetar bara för Biotherm”!
Jag såg i tjejernas blickar: ”Aha, hon är inte knäpp, hon har bara världens bästa jobb…”

Och ja, för ett antal år sedan jobbade jag, levde och andades Biotherm. Och fortfarande blir jag lyrisk när Biotherm lanserar nya produkter. I och för sig är inte mitt badrum längre så pass fyllt med produkter, men nu har Biotherm lanserat en doft som definitivt måste upp på badrumshyllan.

Eau Pure är en otroligt fräsch och ren doft, men utan att bli ”tråkig”. Eau Pure body splashen har i toppnoten extratkt från gröna frukter så som grönt te, lime, kiwi och rabarber.
Hjärtnoten är något blommigare med jasmin och cyklamen och i basnoten anas patchouli och
cederträd.

Med sin lätthet är det en perfekt sommardoft, som ska inhandlas BUMS!