fredag 13 juni 2008

Sommarens must have!

Jag har bett min kära vän och fd kollega Molina Shahin att delge sina must have produkter i sommar. Molina arbetar som makeupartist och Training Mananger för Helena Rubinstein. Det som Molina inte kan om hår och makeup, det är inte värt att veta, så ta del av hennes värdefulla tips för en garanterat snygg & fräsch sommar look!

Molina, vilka är då dina sommar favoriter från Helena Rubinstein?

Helena Rubinsteins SPF 30 för ansikte och kropp
”Produkten absorberas lätt i huden och det går att lägga makeup direkt över solcremen. Skyddar både mot UVA och UVB och innehåller bl a vitamin E (kraftfull antioxidant).
Jag skulle inte gå ut utan min SPF 30! Skyddar man huden får man en snyggare och mer hållbar färg i huden. En snygg och glamorös solbrunton är fräscht och det är vad som gäller för mig i sommar.
Tips: Sola lugnt och låt det ta lite tid att bli brun. Det ger en hållbarare solbränna och man bibehåller sitt ungdomliga utseende i det långa loppet”.

Helena Rubinsteins Glorious mascara
”Mascaran fyller och böjer upp fransarna, den är helt fantastisk! Den ger snabbt ett synligt resultat och man inte behöver arbeta in den så länge. På sommaren, då huden har färg använder jag alltid svart mascara. När man fått färg så behövs svart mascara för att få lite mer ”klös i ögonen”.

Helena Rubinsteins Wanted Gloss
”Härligt och kladdfritt gloss som ger en mjuk och behaglig känsla till läpparna.
Nr 39 är aprikosrosa i färgen och är en av mina favoriter, den ger en väldigt somrig känsla”!

Helena Rubinsteins SO BRILLIANT GOLDEN BEAUTY face and body gel. Tan enhancer.
”Gelén är helt rätt i sommar. Den innehåller skimrande pärlemor som lyfter fram och förhöjer lystern och färgen i huden efter solbad. Används i ansiktet och på kroppen. En otroligt glamorös lyster, helt enkelt so brilliant”!




Imorgon fortsätter Molinas lista med bland annat hårprodukter för sommaren…