lördag 28 juni 2008

Make it your own

Ny makeup eller hudvård är inhandlad, förpackningen rivs upp i all hast och du dyker ner i själva produkten; Beundrar färgen, formulan eller kanske doften…Men nu finns makeup så fint förpackad att själva makupprodukten kommer i andra hand.

Lars Wallin klänningskonstnär och Sveriges enda riktiga Haute couture designer har nyligen lanserat en makeup kollektion. Makeupserien består av 24 olika färger uppdelat på ögonskugga, rouge, läppstift och läppglans. Varje komponent packas i en liten bedårande pouch av paisleymönstrat tyg och sedan i en chokladfärgad box. Alla delar är självklart specialdesignade av Lars Wallin själv.

-"Smink i dag är så hightech. I stället inspirerades jag av gamla parfymerier som blandar för hand. Och för att knyta an till min historia gjorde jag en förpackning med textil känsla. Det blev rätt hippiechict ” säger Lars Wallin på Kicks.se.

Förpackningen är sagolik och det är med försiktiga fingrar jag andäktigt håller i den, och öppnar den på ett helt annat sätt än vad jag brukar öppna nåt som innehåller skönhet.