fredag 1 augusti 2008

Nystedt news is back

Välkommen tillbaka och tack för att du hittat tillbaka till Nystedt news efter sommaruppehållet. Nu fortsätter jag mina upptäckter i SPA-, hälsa- och skönhetsvärlden, än så länge från hemmaplan. Från och med september botaniserar jag dock på den italienska marknaden. Det blir en höst i Toscana och Apulien, med studier i italienska och en yogautbildning. Det ska bli en glädje att få dela med mig av min passion för Italien.

Men först, även om sommaren inte på något sätt är över, en glimt av min sommar:



Sommarens bästa livskvalitet
- Solnedgång, ljusa österbottniska sommarkvällar, bastu, utsikt över fjärden, sand mellan tårna, sovande och rofyllt barn, radiobrus i bakgrunden (kanske var det finsk tango?), nygrillad lax och rosiga kinder.

Sommarens bästa energiladdning
- Tre soliga, blåsiga och friska dagar vid havet i Fiskebäckskil. Hav, hav, hav…ahh…

Sommarens bästa träning
- Yoga under bar himmel…”himlen är inget tak”, som Eva Dahlgren och Peter Jöback sjungit i sommar är så sant.

Sommarens bästa läsning
Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert.
I Italien lär sig Elizabeth konsten att njuta, i Indien lär hon sig djup meditation och i Bali hittar hon balans i livet. Boken är en memoar om att finna sig själv och allt som händer när man tar ansvar för sitt eget välmående.
Olycklig flicka reser ut i världen för att finna sig själv, skulle kunna bli klyschigt, men denhär boken är bara oemotståndlig, ärlig och glädjefylld.

(Pocketutgåvan medföljer med tidningen Må bra, nr 7/08)