fredag 28 mars 2008

Vår feeling


Denhär underbara lådan, från Årstiderna anlände i veckan. Lådan heter "Singellådan" och är blandad med frukter, grönsaker, bröd, saft, kex och soppa...allt med ekologiskt ursprung.

Nu vet jag, våren är verkligen här, även om vinden ännu är bitande kall. Jag har upptäckt det säkraste vårtecknet av dem alla; människorna ser varandra igen! Jag vet inte om det berodde på solskenet men jag mötte så många glada människor idag, okända människor småpratade i hissen, hjälpte till med vagnen, hälsade och log. Och det smittar av sig, plötsligt hör jag mig själv dela ut komplimanger och leenden. Vilken positiv spiral; sprider du glädje och välmående så får du det garanterat tillbaka i mångfald.
Denhär helgen kommer jag att spendera maximal tid utomhus. Jag hoppas hitta en mysig plats i lä från bitande vårvind men med mycket varm och skön sol...och många leende människor.

Önskar att Du får den hälsosammaste och gladaste helgen på länge!

/Maria