lördag 1 november 2008

Thank you Santa Maria del Sole


Ett certifikat i handen, en början på något nytt (?), nya vänskapsband och en del tårar och många blåmärken har avslutat en intensiv månad på Santa Maria del Sole. Blåmärken kom från avancerade yoga asanas och tårarna från att skiljas från likasinnade, nyfunna vänner. Certifikatet är bara ett papper. Det som består och som jag tar med mig är vänskapsband, omtanke, kärlek, generositet och hjälpsamhet, allt samlat på en av de vackraste platser jag besökt.

Tidiga morgnar när dimman ännu inte lättat har jag trott mig vakna till en "Sagan om ringen värld", där godheten segrat över det onda. Jag har levt i min isolerade bubbla, skyddat mig från omvärlden, som raggsockarna skyddat mina tår i den fuktiga och morgonkyliga yogasalen. Kommande amerikanskt presidentval och börskrascher, ja det mesta har obemärkt passerat, och vad gott det kan vara, att stänga ute omvärlden ett tag och få blicka inåt.

Thank you dearest Santa Maria del Sole team, thank you Salvatore, Giulia, Antonella, PJ, Illaria & Daniella. Thank you dear Jacqueline for sharing your knowledge with all of us. And thank you dear Sadie, for being the “Swedish sister” I never had.
Och tack M, utan dig hade jag inte kunnat genomföra dessa veckor…

Namaste.